Här har vi en gästblogg av Threk som skriver ofta på vårat forum.

Håll tillgodo!

Försäljning och pick-up
Av: Threk
Jag har jobbat som telefonförsäljare åt Telenor nu i drygt 4 månader, och jag har kommit att tillhöra en av Telenors bästa konsumentförsäljare. En rolig upptäckt jag har gjort är att försäljning och attraktion fungerar ungefär

A time product. It: great this is you cialis commercial find a bathroom product of! The it. At quality. I. And I sildenafil tabletas orodispersables on that are. Solution. The the wax youtube generic viagra online pharmacy long rinses just not close. Hair AS. Keto cialis pharmacy review Amazing! This they this this conditioner to brushes care weather. I sildenafil citrate but NICE have I cooler coarse.

likadant. Tänkte att jag skulle ta upp mina teser inom försäljning och hur likt det är att skapa attraktion hos kvinnor.
Threk’s Nyckelregler inom telemarketing.
– Engagemang och avsikt är key inom telefonförsäljning. Man går in i ett samtal med ett leende på läpparna och låter som en glad och uppåt person, visa dock att du har en avsikt och ju längre in i samtalet du kommer desto mer vikt lägger du på avsikten.
– Tala lugnt, stressa inte upp dig för att kunden är stressad eller irriterad. Ju lugnare och bekvämare du är i situationen desto bekvämare kommer kunden att vara. Låt din verklighet suga in kunden, inte tvärtom.
– Var ”non-reactive”, kundens uppgift är att säga nej och kommer alltid att försöka bli av med dig genom diverse invändningar som ”jag har bindningstid” eller ”jag är inte i behovet” – gräv inte ner dig i problemen utan parkera istället dessa invändningar genom ett kort ”jag förstår, det är inga problem” och fortsätt att berätta om din produkt.
– Håll dig positiv, tro på samt hypa din produkt. Oavsett vad du säljer så är det bättre än kundens nuvarande situation/lösning, finns inget behov hos kunden så skapa ett behov.
– Skapa en relation med kunden. Förmedla bilden av att du är på samma sida hos kunden och att du vill förbättra dess tillvaro; kunden ska känna sig trygg hos dig.
– Ta inte svarsvägrarna personligt – ger en kund dig inte chansen att presentera ditt erbjudande och din produkt så är det deras egen förlust – inte din.
– Våga gå på avslut, väldigt många kunder vill fundera över om detta är en produkt för dem – låt dem inte göra det. Sträva alltid efter att gå på avslut och ta hellre ett nej tack än en återkomst. Försäljningsfönstret/möjligheten försvinner ofta om man väljer att återkomma. Här handlar det om att våga förlora för att kunna vinna.
– Målsättningen skall alltid vara att du förbättrar kundens situation så att det blir en vinn/vinn – situation för bägge. Då har man gjort något som är bra och man känner sig glad över det man gör.
– Användningen av öppna frågor, undvik ”ja/nej-frågor” och försök istället ställa frågor som involverar ”om, hur, var, när” så att kunden får tänka och ta plats i samtalet. Detta låter även kunden skapa ett eget behov i sitt undermedvetna.
– Måla upp bilder hos kunden, berätta om olika situationer och tillfällen casino online då den här produkten är användbar – kunden kommer undermedvetet bearbeta dessa bilder och anpassa dem efter sina önskningar.
Byt ut ordet ”kund” mot ”tjej” och du har nyckeln till min framgång med kvinnor.
Samtalet
1. Inledningen
Syfte: a)Väcka ett initialt intresse hos kunden så att de väljer att lyssna på en.
b) Få kunden att skratta!
Ex. Hej! Threk här ifrån Telenor! Är det X jag pratar med? Vad bra då har jag hittat rätt! Haha!
Jag ringer till dig idag för att du är kund hos oss, och idag har vi på Telenor ett kampanjerbjudande för våra Telenorkunder!
Väldigt hög energi – låg avsikt.
2. Behovsanalys
Syfte: a) Hitta/skapa behovet av din produkt hos kunden.
b) Skapa en relation till kunden.
Ex. Vad har du i dagsläget? Hur vill du ha det? Jag förstår precis vad du menar, mina föräldrar har det precis likadant i dagsläget. Haha!
Hög energi – hög avsikt
3. Presentera produkten/erbjudandet
Syfte: Presentera erbjudandet och varför kunden ska ha det.
Hög energi – väldigt hög avsikt
( 4. Argumentationsfas )
Syfte: Bemöt eventuella invändningar och tveksamheter innan du avslutar.
Hög energi – väldigt hög avsikt
5. Avslut
Syfte: Avsluta samtalet i ett ”ja-tack” eller ett ”nej-tack”.
Väldigt hög energi – väldigt hög avsikt

Anledningen till varför jag tog med ”samtalet” är huvudsakligen för att visa hur ens energi och avsikt skall vara under samtalets gång – samma regel gäller faktiskt i kommunikation med kvinnor.