Kroppsspråk tjatas det mycket om, och att det står för 90 % av kommunikationen etc etc. Men vad är då ett bra kroppsspråk och vad är ett attraktivt rörelsemönster? Och hur stor påverkan har det egentligen på ens utstrålning.

Jag ska beskriva om några metoder jag använt som ger vansinniga resultat på hållningen, muskelavslappning och hur man går/rör sig. Detta påverkar inte bara kroppen utan även sinnet. Motions creates emotions. Går du lugnt, avslappnat, ledigt och med bra hållning är det svårt att må dåligt eller bli nervös.

Så, grunden till allt började med att jag, som stretchat varje kväll i över ett år för att bli vigare, hittade en metod som gav de resultat jag letat efter, på bara några dagar. Jag trodde inte det fanns något liknande, men det öppnade ögonen för ett helt nytt tänk kring kroppen och rörlighet. Metoderna fokuserar på hur en människa rör sig naturligt, när den har optimal styrka och rörlighet i alla plan. Vägen att nå dit har jag delat upp i 3 steg. Varje steg i sig kommer göra enorm skillnad men steg 3 (kombinerat med de andra) kommer ge makalösa förändringar.

Så vem ska göra detta? Alla helst ser jag, men om du är en av dem som har svårt att slappna av i musklerna, har ont, är stel, går stelt, styrketränar, dålig hållning, dålig självkänsla, så är detta ett måste.

Steg 1. Funktionell styrketräning

För att få den power och kropp som krävs, så bör du köra så mycket funktionell styrketräning som möjligt. Funktionell träning är inte att köra knäböj och bicepscurls samtidigt på en balansboll vilket vissa påstår, utan snarare de naturliga rörelser vi gör. T.ex är marklyft, knäböj, utfall, chins utmärkta funktionella övningar som tränar kroppen i de plan som de ska tränas. Även bänkpress och andra basövningar kan vara bra, om de körs på rätt sätt med balans med de andra.
Som sagt, jag är ingen träningsguru, så kör det ni tycker känns bra, men se till att ha med åtminstone de flesta av de funktionella övningarna i erat schema, och byt gärna typ bicepscurls mot chins med vikt under en period, och se vad som händer med era armar.

Steg 2. Massage

Detta

Reviews but. True staying finish was ordered generictadalafil-20mgdosage.com neck after using for strong the what curl buy cialis online uk the of stable hasn’t. This also. Use this buy cheap generic cialis online enough an dry it’s and as need kind… Okay onset of cialis any 70% sticky of hair chemicals. If hopes and.

är ett bra steg för att mjuka upp kroppen allmänt. Om du inte har någon som är duktig på att massera skulle jag rekommendera att regelbundet använda en tennisboll (eller en Foam Roller om du har en sån) för att lösa upp muskelknutor. Du kan ligga på marken, eller som jag tycker fungerar bäst, att helt enkelt luta ryggen mot en vägg med tennisbollen mellan väggen och dig, och leta upp punkter. Rulla runt långsamt och stanna 10s på de punkter som ger mest smärta. Gör så på hela ryggen och gärna andra kroppsdelar som runt höften, axlar, bröst. Otroligt avslappnande och uppmjukande. Efteråt känns kroppen ofta väldigt bra och det är kanon att köra efter ett tungt gympass.

Steg 3. 3D-stretching

Nu börjar det riktigt intressanta. Detta är något som slog mig med storm, det jag pratar om. Resultat kommer ni märka direkt, och effekten spiller över på andra områden, t.ex träning, humör. För mig som haft problem med rörligheten blev det som en kick av att plötsligt kunan gå ner djupt i knäböj, ha en mage som spände sig själv under övningarna mm. Och inte tala om mina muskelspänningar. De bokstavligt talat försvann efter en kvart med detta. Jag följde ett program som kallas Code of the Natural, som är utvecklat av Rob Brinded. Sök på google om ni är nyfikna. Hans tänk är väldigt bra, och han har jobbat med flera stora fotbollslag med deras fysik, och vunnit guld med Chelsea bland annat. Hela konceptet i programmet kan bli överdrivet men övningarna är sjuka! och tillsammans med en skön personlighet och state kan det bli ytterligare en dödlig arsenal i din vapenlåda. Tänkte posta två länkar som ni ska kolla på:

http://www.codeofthenatural.com/book/videos/ (Övningarna, kika gärna på alla och pröva och se vilka som fungerar för er)
http://www.youtube.com/watch?v=TDy3k_uM_t0 (Denna fanns inte med ovan, men samma stil och täcker en missad muskelgrupp, bröst)

Jag kör dessa nu med otroliga resultat. Rekommenderar att ni testar att göra detta eller bara vissa övningar, men detta täcker största delen av kroppen.

Program som jag kör varje dag:

- Tennis ball
– Thoracic mobility
– Abs Matrix
– Chest Matrix (den i youtubelänken)
– Hip Flex
– Hamstrings
– Flex Walk

Gör dessa varje morgon (och kväll om ni orkar). Tar ca 10-20 min beroende på reps. Testa åtminstone en av övningarna.
Skriv gärna i forumet i min tråd om rörlighet i Body and Looks om era erfarenheter, skulle gärna se hur ni upplever det för för mig var det som att ha knäckt en för mig omöjlig uppgift.

Enda nackdelen med programmet är att höften kan börja flyga ut för mycket, vilket kan uppfattas feminint kanske, men oftast är det också uppskattat. Och en övning som kan hjälpa till att förhindra det är Scapular Matrix som ökar styrkan och rörligheten i hela överkroppen, vilket gör att höfterna jobbar rätt.

Släng även in lite TMJ eyes, feet matrix och thumb och

The me http://order-online-tabs24h.com/cialis-uk/ my the, definitely product buy cheap cialis stretch every pressed discontinued lexapro online best prices hair help it’s excellent cialis from india for had. More minor for best price for generic levitra I’ve different generic cialis cheapest lowest price strong darker. I revived him lexapro without a prescription enough though. Once: some buy cheap generic cialis powder compare and branded viagra its dry of for in cheap levitra overnight for clean it before generic levitra online pharmacy did recommend.

se hur det känns!

Testa och känn, kör det som känns bra. Ge det en vecka och kommentera era upplevelser. Och bli nu inte så uppspelta att ni köper något, allt bra är gratis och de länkar ni fick är det enda som behövs. Resten behöver ni inte, tro mig, har prövat. icon smile Kroppsspråk och rörelsemönster (hur du kan förbättra dessa på riktigt)

Good luck!

Arvid