Go Back   CR Forum > Public Discussion > Techniques
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 2011-11-21   #21
Johnny B Good
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Faceplant View Post
accepterat ja. men att majoriteten skulle varit det tror jag inte på. men visst är det svårt att veta.
Tror inte heller att majoriteten av män idag fantiserar om andra män. tycker verkligen inte man kan säga att ALLA män är bisexuella.
?
Beror ju på vad man menar med "accepterat". Men jag saxar det här som bl.a handlar om antikens greker från NE:s hemsida:

De allra flesta icke-västerländska kulturer delar inte den nutida västerländska uppfattningen att människor kan indelas i kategorier grundade på sexuellt beteende (dvs. "homosexuella" och "heterosexuella"), vilket har gjort att många antropologer numera ifrågasätter dessa kategoriers allmängiltighet.

Och ett annat stycke:

Sexualitet var för grekerna inte minst en fråga om över- och underordning snarare än en fråga om kön: det verkligt skamliga var om man intog en underordnad och passiv (penetrerad) hållning även om man befann sig högt upp på den sociala stegen. Som exempel kan anges att en fri athenare kunde ha "legitimt sex" med socialt och politiskt underlägsna personer, det vill säga kvinnor, flickor, pojkar, utlänningar (metoiker) och slavar av bägge könen.

Last edited by Johnny B Good : 2011-11-21 at 17:56. Reason: .
Johnny B Good is offline   Reply With Quote
Old 2011-11-22   #22
Jester
Moderator

Jester's Avatar

Quote:
accepterat ja. men att majoriteten skulle varit det tror jag inte på. men visst är det svårt att veta.
Tror inte heller att majoriteten av män idag fantiserar om andra män. tycker verkligen inte man kan säga att ALLA män är bisexuella.

jag tror att mkt fler kvinnor än män är bisexuella.
Really? Hur många tjejer har du träffat som verkligen varit bisexuella och inte bara bi-curious? Det syns mer när tjejer gör det för det är socialt accepterat att tjejer ligger med tjejer, men inte alls likadant när killar gör det. Men hoppa in på random knullkontakt-sida och kolla kontaktannonserna för "kille söker kille" så hittar du ett par tusen annonser från "hetro men nyfiken" eller liknande nick som letar efter bögar som ska sätta på dom.

Quote:

"men det är ett faktum att homosexuella fantasier är med på topp tre av alla mäns vanligaste fantasier"

nyfiken. vad baserar du de faktumet på?
Boken "100% svensk" som listar massa weird statistik om svenska folket från SCB, Sifo och massa andra organ som skickar ut undersökningar till ett stort urval random svenskar då och då. Mitt ex är iofs från 2001, men den undersökningen som refereras där hade 11297 manliga svaranden och 78% av dom listade "sex med en annan man" som något dom någon gång fantiserat om.
Jester is offline   Reply With Quote
Old 2011-11-23   #23
Faceplant
Senior Member

Faceplant's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jester View Post
Really? Hur många tjejer har du träffat som verkligen varit bisexuella och inte bara bi-curious? .
definitionsfråga. I mina ögon är man bisexuell/homosexuell om man som tjej, tänder på en annan tjej. även om man aldrig testat.

Bara för att man inte haft sex med någon av samma kön betyder det inte att man bara är curious. isåfall skulle en oskuld inte kunna säga att han/hon va t.ex. hetrosexuell.

Quote:
Originally Posted by Jester View Post
Mitt ex är iofs från 2001, men den undersökningen som refereras där hade 11297 manliga svaranden och 78% av dom listade "sex med en annan man" som något dom någon gång fantiserat om.
oki. Låter som en interssant bok.
Om det stämmer med 78% då har jag verkligen helt fel verklighetsuppfattning.
Old 2011-11-28   #24
-K-
Senior Member

Jag skulle vilja sammanfatta mina erfarenheter med två keypoints.
1. Tjejerna skall gilla varandra (detta går inte att kompromissa med)
2. Er frame måste från stund 1 vara att du skall vara med.

Annars är det som vanligt egentligen - bara det att ni raggar som ett par. Attrahera och eskalera. Det märks när tjejen är på och precis som med vanligt game så har ni båda två en hel del kalibrering att öva in (om det inte kommer naturligt). Båda måste vara delaktiga, men det viktigaste är att tjejen är det - sen har naturligtvis även hon framen att du skall vara med.

Är inte så dumt heller att gå till gayställen eller liknande där normen är mer vedertagen att vara lite öppnare sexuellt. Sen är det dessutom lättare att få det att funka ihop med gemensamma bekanta, så ju mer du umgås i kretsarna, desto lättare blir det. Som vanligt återigen förstås.
Old 2012-06-02   #25
tarzan
Junior Member

MISSION COMPLETE
Det gick till så här. Efter 6 månaders experimenterande (av och till) med framförallt fyrkanter i olika konstillationer började hon bli riktigt sugen på att prova en trekant. Både med två killar och med en extra tjej. Eftersom det inte är så svårt att hitta en extra kille som skulle ställa upp men desto svårare att hitta en snygg bisexuell tjej så var jag ganska bestämd på att vi först provar med en extra tjej. Sagt och gjort. Jag tog en titt på "bodycontact" efter tips här. De flesta där är inte så seriösa och lägger mest upp bilder på sina kön och det är klar övervikt killar.. Men till skillnad från de flesta andra annonser tog jag riktigt sexiga bilder på henne med bra ljus. Och resultatet faktiskt sjukt bra. Sedan tog hon en bild på mig och vi lade ut en annons. Till skillnad från alla andra annonser i katogerin par söker kvinna.. Så skrev jag annonsen som en tjej skulle skriva den. Dvs jag använde en del ! och :-) Jag skrev ödmjukt och lite trevande och försiktigt..

På 1 vecka fick vi faktiskt 4-5 riktigt seriösa svar "and still counting", vilket kan jämföras med de flesta andra annonser som inte får ett ena svar i regel.. och utöver det var det inte direkt svårt att ragag bisexuella tjejer med den profilen.. Så vi fick tag i en sexig petite brunett på 22. Hon hade pojkvän som hon skulle åka till Grekland med 1 månad och skulle därför upp till Stockholm över en helg för att hälsa på kompisar och för att ta flyget.. Hon nappade och gav oss sitt telefonnr.. Helt oerfaren iofs..
Vi satte oss på gaybaren i gamlastan och jag skickade ut min tjej som hämtade henne på t-banan. När dom kom tillsammans till baren satt jag där med en flaska rose bubbel.. Det blev direkt super trevligt. Hon var söt, hb 7. Samma kropp som min strippa minus silikon och också svart hår och blåa ögon. Mitt kk blev superintresserad och bjöd med henne till mig.. Väl hos mig fyllda jag på dom ytterligare med lite champagne och satte på lite launchig jazzig house, tände massa ljus. Sedan lämnade jag dom fnittrandes i soffan ;-) och började laga mat.. Det blev fisk i ugn, hollandesås, sparris, valnöt, inget fick gå fel eller lämnas åt slumpen.. Vi hade jätte trevligt och efter middagen direkt i sängen. Dom var ju lite nervösa så jag hjälpte dom på traven med lite dirty talk.. uppmanade dom att långsamt ta av varandra kläderna, beskrev deras kroppar och att dom tänder på varandra och vad de vill göra med varandra. Dom började hångla och ta på varandra. Och ja. Vad ska jag säga. Det var den häftigaste sexuella erfarenheten jag har haft, slår allt. Helt underbart. Jag fick verkligen lägga band på mig och inse att detta är deras kväll minst lika mycket.. Sedan vill jag tacka för den där "threesome" gurun på youtube som någon postade. Jag lade avsiktligt ner mer tid på min tjej. Kanske 30 - 70 % så att hon skulle känna sig helt bekväm och väntade tills min tjej gav mig lov och satte sedan på den andra.

Kontentan är att detta var så extremt häftigt att jag kommer ha svårt att leva utan detta i ett förhållande nu tror jag.. Puss och kram!

Last edited by tarzan : 2012-06-02 at 14:12.
tarzan is offline   Reply With Quote
Old 2012-06-02   #26
Set theory
Junior Member

Set theory's Avatar

Grymt, congrats!

Hittar inte länk till den där gurun, kan du länka igen?
Set theory is offline   Reply With Quote
Old 2012-06-03   #27
tarzan
Junior Member

Sök på youtube efter Alex May
tarzan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules