Old 2009-11-16   #1
spidercrazy
Junior Member

spidercrazy's Avatar

Default Kan grisar flyga?

Hej på er alla. Det här är min första post här. Jag är 34 år, oskuld, tycker inte det är nåt märkvärdigt med det då jag sällan har gjort något ärligt försök att få tag i någon. Kanske för att jag har för dåligt självförtroende, kanske jag är för picky. Jag vill ha en smart tjej, vilket innebär två problem: 1) smarta tjejer växer inte på trän, 2) är hon tillräckligt smart så inser hon nog rätt fort att jag inte är nåt att satsa på utan att det finns bättre alternativ. Fel mindset, jag vet, kanske det kan bli bättre med träning. Hursomhelst, det var inte det jag ville prata om, utan en händelse som inträffade häromdagen:

Jag gick för mig själv i ett köpcentrum när helt plötsligt en tjej frågar mig med hög röst, låter nästan arg, 'Vet du om det finns nåt mysigt kafé här i närheten?'
Jag fattade inte att hon pratade med mig först så jag fortsatte gå en stund, medan hon gick bakåt samtidigt som hon pratade med mig vilket jag tyckte var ett väldigt märkligt sätt att ta kontakt på. Dessutom tyckte jag det var en konstig fråga eftersom det finns massor av kaféer i de där köpcentrumena
så jag sa: 'Jag vet inte, jag brukar inte gå på kafé här så ofta...' (dessutom hade jag tappat orienteringen och hade förmodligen ändå inte kunnat peka ut något).
Då säger hon med tjurig röst 'Jag har inte hittat nåt!', jag tycker hon verkar riktigt konstig nu så jag säger bara 'Tyvärr, jag kan nog inte hjälpa dig...' 'Okej', säger hon och ler, och så går vi åt varsitt håll.

Först efteråt kommer tanken: WTF was that about? Stötte hon på mig, eller? Visst, det kanske bara är önsketänkande från min sida, kanske hon bara ville veta var det fanns ett mysigt kafé... hur hade ni tolkat det?

Rubriken syftar till ett samtal vid fikabordet med några jobbarkompisar för ett tag sen, då jag nämnde att 'den dagen tjejer stöter på mig, då flyger grisar'. Så... kan grisar flyga?
spidercrazy is offline   Reply With Quote
Old 2009-11-16   #2
sonoz
Senior Member

sonoz's Avatar

dude, hon stötte på dig som aldrig förr..fatta hur mycket mod det krävs av en tjej för att våga snacka med den killen hon vill ha, det är inte ofta sånt händer framöver så måste du ta tag i sånt, asså om en tjej snackar med dig (speciellt om ni inte snackat först, hon börjar samtalet alltså) så är hon attraherad av dig.
Old 2009-11-16   #3
V_I_P
Senior Member

Grisar kan flyga. Utan tvekan. Sen ska du veta att tjejer flörtar/visar intresse mer genom att ställa sig nära dig, vika undan blicken från dig snabbt eller håller kvar en längre ögonkontakt. Detta utan att ni känner varandra alltså och tjejen är oöppnad.

Last edited by V_I_P : 2009-11-16 at 15:51.
V_I_P is offline   Reply With Quote
Old 2009-11-16   #4
Johan
Moderator

Johan's Avatar

Klart hon stötte på dig så vi kör en replay på hur det borde sett ut (förutsatt att du ville ta det vidare)

Hon: 'Vet du om det finns nåt mysigt kafé här i närheten?'
Du: *tittar på henne lite lurigt* 'Bjuder du ut mig?' *smile*

Mannen, du missar en så stor del i vad livet har att erbjuda. Trust me, jag är 31 år och har surfat mer porr än vad någon man skulle behöva göra. Ta det röda pillret, gå en intensivhelg och ge dig själv chansen att uppleva det du skulle gjort för länge sedan

Välkommen till forumet!
Old 2009-11-16   #5
Faceplant
Senior Member

Faceplant's Avatar

Hände en likande grej nyss. va på väg till spårvagnen, då jag går förbi två tjejer som stannar mig och frågar ifall jag kan öppna deras cola-flaska. Redan då tänkte jag att de kanske stöter på mig. När jag skulle öppna flaskan så satt korken inte alls hårt fast. Min mormor skulle kunnat öppna den med löständerna!

blev att alla 3 skratta lite å att jag sa hej å gick på spårvagnen. Man blir lite ställd när sånt händer eftersom man e van vid att själv öppna. men man behöver nog inte göra så mkt. Stå kvar helt enkelt å tjöta, mkt mer behöver du inte göra när dom öppnat dig.
Faceplant is offline   Reply With Quote
Old 2009-11-16   #6
Fimbul
Senior Member

Fimbul's Avatar

Quote:
Originally Posted by WhiteKnight View Post
Mannen, du missar en så stor del i vad livet har att erbjuda. Trust me, jag är 31 år och har surfat mer porr än vad någon man skulle behöva göra. Ta det röda pillret, gå en intensivhelg och ge dig själv chansen att uppleva det du skulle gjort för länge sedan
+1. Det kommer vara en lååång väg till det "riktiga" livet det är värt det.
Old 2009-11-16   #7
assassin
Lounge Member

assassin's Avatar

Quote:
Originally Posted by spidercrazy View Post
Jag är 34 år, oskuld, tycker inte det är nåt märkvärdigt med det då jag sällan har gjort något ärligt försök att få tag i någon. Kanske för att jag har för dåligt självförtroende, kanske jag är för picky.
"If you're not in you can't win" som de sjunger i reklamfilmen och det stämmer faktiskt, även om det är klyshigt.

Ett råd jag kan komma på är att ta en intensivhelg med C-R för att komma igång med saker på allvar. Bara för att du tycker att du har dåligt självförtroende nu behöver det inte alls betyda att du kommer att fortsätta att ha det. ALLA KAN LÄRA SIG ATT BLI MER SJÄLVSÄKRA OCH ATTRAKTIVA MÄN! Fast du måste också vara beredd på att du måste lägga ner mycket jobb i detta och anstränga dig hårt.

Du kan lära dig detta och det förflutna betyder inte ett skit eftersom det dikterar inte din framtid.

Önskar dig all lycka till och välkommen till C-R

p.s. Klart att grisar kan flyga
Old 2009-11-16   #8
Rox
Member

Rox's Avatar

Om du inte känner dig redo för en intensivhelg än så tycker jag du istället ska boka ett möte med en av coacherna. Skitbra grej och gratis första gången. Då kommer du få råd anpassade efter din situation om hur du kan utvecklas.
Rox is offline   Reply With Quote
Old 2009-11-16   #9
Sergej
CR Instructor / Web admin

Sergej's Avatar

Charismatic Revolution - Teaching pigs to fly, since 2007!

Sorry för off topicing, håller med föregående talare! Man frågar inte vem som helst om en sån sak, man frågar nån som ser lite trevlig ut!

Vill du lära dig hitta glow varje gång du är ute? Kolla in min del av DVD-boxen!
Jag finns även tillgänglig för personlig coaching!

Kontakta mig på sergej[snabela]c-r.se

Sergej is offline   Reply With Quote
Old 2009-11-22   #10
spidercrazy
Junior Member

spidercrazy's Avatar

Efter att ha träffat och pratat med Sergej - Tack, Sergej! - så vet jag nu vad jag måste göra för att få den förändring i mitt liv som jag behöver. Jag har varit en osocial nörd så länge att jag inbillat mig att jag kan vara lycklig ändå. Efter den gångna veckan inser jag nu att inget kunde vara mer fel. Några av de råd som Sergej kom med är nu mitt mantra:
- Det sociala är en muskel, som måste underhållas hela tiden - varje dag.
- Fyll ditt liv med människor.
- Ingen är skyldig dig något.
- Vänta dig inte resultat för tidigt.
och framför allt, våga vara rädd - utan rädsla utvecklas man inte. Den där känslan av nervositet som tidigare fick mig att krypa in i ett skal, är nu istället något jag vill söka mig mot.
Igår kväll var jag ute på fältet, första gången på över ett år (jag gillar inte att gå ut själv men hittar aldrig nån att gå med), och det blev den hittills bästa utekvällen nånsin! Satte mig och pratade med ett gäng killar, de drog efter en stund, jag satt kvar ensam (det var fotboll på TV, Barcelona-Athletic Bilbao), efter en stund blir jag öppnad av en kille från ett annat gäng och går och sätter mig med dom, sen kom ett par tjejer och jag insåg att med rätt inställning - att tro att tjejerna kommer att gilla mig - leder längre än man kan ana! Det blev lite kino och med lite mer ansträngning hade jag kanske fått mer, jag vet inte, kanske de tyckte att jag var mer gullig än attraktiv, men jag har precis börjat min resa så all kontakt jag kan få går direkt in i hjärnans belöningscentrum...
Slutsats: Varför nöja sig med att bara vara glad, när man kan bli riktigt lycklig?
spidercrazy is offline   Reply With Quote
Old 2009-11-22   #11
Johan
Moderator

Johan's Avatar

Quote:
Slutsats: Varför nöja sig med att bara vara glad, när man kan bli riktigt lycklig?
Halleluja! Det där var startskottet på ännu en fantastisk resa som jag hoppas att vi kan få läsa om här framöver.

Nu är det bara fortsätta
Old 2009-11-22   #12
Kira
Senior Member

Kira's Avatar

Det värmer att höra
Kira is offline   Reply With Quote
Old 2010-03-09   #13
evremonde
Senior Member

evremonde's Avatar

Quote:
Tack, Sergej!
Riktigt kul att höra att du är på väg åt rätt håll .
evremonde is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules