|
|||||||
| Register | FAQ | Members List | Calendar | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Member
![]() |
Jag har lite problem med att jag ofta ar valdigt high energy och skrattar och ler valdigt mycket nar jag far lite alkohol i kroppen. Har funderat pa att forsoka tona ner det, kanns lite attention seeking pa nagot satt... vad tror ni?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
För någon som har sitt shit together - inga problem, vanligtvis.
För en average joe - Ja, tone it down.
Lord of EVIL CREW ![]() "You tell me Im a djerk, Im an asshole, that I abuse people. Well yeah, I do, sometimes. Why? Because I find it funny. You dont like it, I know, but I dont really care. So you hate me? Thats fine, at the end of the day, Ill be the one circulating in your head, fair play" |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
Varför en average Joe inte skulle kunna vara sprallig, glad osv. trots att han inte har sitt shit together? Tror gärna det är fler som vill veta ![]() Vad jag tror iallfall, eller har känt av är att när det kommer folk som inte har sitt shit together, så kommer de ofta och är glada high energy, men de känns som de är där för valideringssökning, lite som "hallå här är jag får jag vara med?"Oftast på dansgolvet. De beter sig på ett sätt som förlöjligar sig själva ibland, precis som att det är attention de vill ha. Må de vara så?
|
|
|
|
#4 |
|
Member
![]() |
Jag personligen ler och skrattar hur mycket jag vill, varför skulle jag bry mig om vad någon tycker? Fuck, det är mitt liv och jag har precis upptäckt hur viktigt det är att göra det man vill utan att fundera kring på hur folk runtomkring upplever en.
De som får hänga med mig nuförtiden kan anse sig lyckliga, fattar inte riktigt varför folk ville hänga med mig tidigare. Iaf, det är vad jag tycker, är du glad och har roligt tycker jag att du ska visa det. Sen om andra gillar det eller inte spelar väl mindre roll, vem vill hänga med nån som tycker det är trist med människor som ler och skrattar för mycket? Vet inte om jag missförstår hela skiten nu och jag ger inte råd, bara min input på saken då jag själv nyligen funderat i samma banor. Peace out m8! GL finding what u want! ![]()
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
Quote:
Och ja, du har absolut rätt, väldigt ofta är sånt folk grymt valideringssökande, och det är i sig en attraktionskiller. Vill du vara high energy, blanda det med dominans och "manligt beteende", ledarinstinkt, sök inte rapport etc, så har du i många fall en väldigt successfull strategi.
Lord of EVIL CREW ![]() "You tell me Im a djerk, Im an asshole, that I abuse people. Well yeah, I do, sometimes. Why? Because I find it funny. You dont like it, I know, but I dont really care. So you hate me? Thats fine, at the end of the day, Ill be the one circulating in your head, fair play" |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
![]() |
Vad menar du med att inte soka rapport?
Jag brukar vara ganska high energy i borjan men lugna mig efter ett tag spec om man fatt IOI eller K closeat och gar for F close... men kanske ar lite fel att byta efter ett tag... men kanns konstigt att oppna med att komma fram utan att vara glad, kanns som att man kommer off som trakig som fan da. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
Quote:
kanske är samma sak som valideringssökande, whatever ![]()
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
Quote:
Look. Det finns otroligt många typer av killar som är bra med tjejer. Det finns high energy högljudda freaks som har sjukt stark aktiv framecontrol, det finns mer laid back chill guys med passiv framecontrol, det finns killarna som smörar så mkt att tjejen till slut ger efter, det finns riktiga assholes som trycker ner tjejerna så mkt att dom känner ett djupt behov av att validera sig själv igen och därmed särar på benen. Det vi måste definera är den gemensamma faktorn, eller kanske faktorerna. Vilka är dessa? Självförtroende, initiativtagande, aktiv eller passiv dominans, "stark verklighet", låter sig inte rubbas av externa faktorer som tex shit-tests och annan bullshit som "DU E FUL". Alla dessa grejjor är universiellt attraktiva, och kan du implementera dessa in i din personlighet (inte lika lätt som det låter, men samtidigt inte SÅ svårt, ge det 1-2år och du är där) så kommer du sedan kunna använda i stort sett vilken approach du vill. När jag säger "inte söka rapport" syftar jag på att inte komma in och leta efter en reaktion, eller lägga tyngden på henne. Tex komma in nedstämd och säga "heej, vem e du? vad gör du? vart bor du?" etc, man lägger därmed vikten på tjejen så hon får vara ankaret i konversationen. Dvs hon leder = du suger = du får inte pippa. När du istället kommer in gör allt annat än att söka rapport, du är dominant, du leder henne, "KOM HÄR, GÖR SI, GÖR SÅ, VAD heter du ? ... ELler nae jag bryr mig inte, jag gillar tomater, hey kom här... kolla här, blalbalblabla" och STYR konversationen, DU är ankaret och du bara "sveper henne med dig" (vilket är alla tjejers dröm) så är du GRYMT attraktiv. Det spelar ingen roll om du är 165 eller 200cm, om du har 10 finnar eller inte, visar du manlighet, styrka, förmåga att leda folk (och därmed henne) så blir du attraktiv, sen är det bara en logistikfråga innan du får pippa henne, its really that simple. Got it?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Det beror även på hur det fungerar för dig nu.
Funkar det kass? Fundera då på att byta approach och sätt. Funkar det bra? Fortsätt med vad du nu gör. Många killar gör faktiskt bra ifrån sig, sen läser dom "the new shit" på ett internetforum för PU nörds och tror sedan att sin egna approach suger, även fast dom har grym success, och tror då att dom måste ändra på sig, när det i själva verket i många fall bara handlar om att rätta till små små beteenden för att bli riktigt bra.
|
|
|
|
|
#10 |
|
Member
![]() |
Nu forstar jag dig riktigt bra. Det har ar lite vad jag har anat ocksa. Jag ar inte nagon som kommer ifran ett liv dar jag suttit med WoW dygnet runt utan ar redan ratt sa socialt duktig och battre pa tjejer an en del andra killar. Inte nagon casanova, men jag traffar ratt da och da iaf.
Jag tror det handlar just om att gora sma forandringar for mig, framst att inte kroka nar jag ska ut och ragga (jag blir helt utvecklingsstord, senast igar kvall lyckades jag misstolka en tjej jag K closeats *har du eget hotellrum* till att det var en vanlig social fraga) samt att jag maste leda mycket mer samt springa det dar javla taget och inte baila ut nar inte tjejen ar svinpa utan jobba lite for det. Kino ska kalibreras battre ocksa, dar ar jag inte an. Jag reser runt med en riktigt duktig natural just nu och det ar intressant att se hur han jobbar. Han kor i princip enbart pa att leda, traffar vi brudar sa sager han direkt jaha sa ikvall ska ni komma med ut med oss osv. Det funkar valdigt bra, han har sinnessjuk success rate just nu. Lite daligt for mig for jag ser hur bra han e i jamforelse men jag far val acceptera att jag ar nyborjare fortfarande. Jag far kiss close kanske var tredje gang jag gar ut, approach anxietyn ar nastan borta men har svart med mixade set. Naturalen fick mig prova lite dirty talk samt att vara mer dominant och samma kvall fick jag F-close med en tjej som blev helt tokig i mig. And now when I'm in it, I am in it to win it, sky is the limit, ain't no more being some motherfucker liutenant... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Senior Member
Yeah du ser. Var och en borde chilla ner med allt skit dom läser på internet och vad olika PU företag förespråkar. Öppna era ögon se er omkring, se vilka killar som får tjejerna och hur dom agerar. Se djupare än "eh han e snygg", "eh han e lång å har en ferrarri" och whatever, för ja, dessa saker hjälper, no DOUBT, men det är mer sättet man bär sig på som kommer avgöra om man får tjejerna eller inte.
Man vet redan vad som är attraktivt, kartan är redan utlagd, man behöver bara följa instruktionerna så är man till slut där. Dominans, ledaregenskaper och självförtroende - Dom där 3 tillsammans kommer ge dig mer success än vad du någonsin behöver. Teorin är nu klar, nu börjar grovjobbet, dvs gå ut och implementera dessa. Se det inte som ett slutmål i sig, se det inte som "0 - icke dominant och - dominant", se det mer som en journey du går hela livet, att varje dag försöka bli mer manlig och självsäker, acceptera att du inte alltid kommer vara det, acceptera att det inte finns någon som är "100% självsäker", så dont go hard on yourself när du inte är det. Mycket av ditt självförtroende kommer med experience, å desto mer självförtroende du får = desto mer tjejer får du (förutsatt att du faktiskt approchar), its really that simple when it all comes down to it. gl hf
|
|
|
|
|
#12 |
|
Member
![]() |
Alla bör läsa denna tråden.
Som Valle säger så är det inte rocket-science ffs, gäller bara att ta sig i kragen och öva, testa, testa nytt, lyckas, misslyckas, lära sig nytt, radera gammalt. Nu kör vi.. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Member
![]() |
snacka om detta va värt att läsa
Tackar EvilValle för de orden ![]() Känner jag har kul och allt ute på dansgolvet, men känner ändå att jag skulle behöva tagga ner lite med energin, samt lära mig lite bättre steg :P hehe |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Member
![]() |
om du är för glad,gapig, sprallig whatever så finns det ju alltid en risk för att du ses som halv galen ellr att du är allmänt konstigt. inte attraktivt.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Senior Member
Quote:
!
|
|
|
|
#16 |
|
Member
![]() |
kan altid prova på en annan stil
om det inte funkar så håller jag mig helt enkelt till orginal dansen :P hehe |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Member
![]() |
En fråga Valle :d om jag inte löper så stor risk att utstråla för positiv energi utan istället har lätt för att utstråla negativ energi. Bitterhet, taggarna utåt, lathet, för kaxig, för självgod osv.
Kanske låter som en självklarhet att man inte ska bete sig så, men något i mig tycker det är okej och att det jag gör är rätt (kaxig är bra, det är självsäkert. Taggarna utåt är bra, det är tufft, osv haha). Allt som låter så självklart innan (va unreactive, dominant, lekfull, whatever) tappar sin innebörd för mig väl inne IRL. Last edited by NittyGritty : 2010-03-12 at 07:39. Reason: Tillägg |
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 02:39.