|
|
#1 |
|
Lounge Member
![]() ![]() ![]() ![]() |
Av ren nyfikenhet, varför brukar ni tjejer gilla att umgås med gaykillar egentligen? Är det enbart på grund av att ni båda dras till män eller finns det mer saker bakom?
|
|
|
#2 |
|
Member of the Women's Lounge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nja jag har inga gaykillar till polare. Men av ren nyfikenhet och för att bolla tankar precis som jag gör med mina tjejkompisar. Skulle inte uppstå något intresse utöver vår vänskap från hans sida. Är väl inte så värst inne på de ultra tjejiga killarna de kan nog va rätt jobbigt för så fjollig e jag inte ens själv.
Skulle lika gärna tycka de va kul att ha lesbiska vänner. Men inget livsviktigt. I slutändan handlar de om vem dom är och inte vart de kommer från eller vem de tänder på. Äkta vänner ftw
|
|
|
#3 |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
som tina sa så är man ju inte vän med folk för att de har en viss läggning
alla mina gay-vänner är jag kompis med för att de är underbara människor som jag gillar och som jag har roligt med. En sak som är gemensamt för de av mina vänner som är gay är att de är otroligt generösa med sin uppskattning och det smittar. De ser detaljer och är verkligen super på att peka ut och komplimera. med gay-polarna är det lite så att man får det bästa från två världar. De förstår vissa grejjer så mycket bättre än andra killar utan att man behöver förklara. Sen så är de mer rakt på sak än många tjejjer... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Tror det gick en våg iom sex and the city, för helt plötsligt skulle ALLA tjejer ha en gay-kompis. Jag kan mycket väl ha fel där (var det pga satc?), men löjligt många tjejer skulle poängtera att de hade en gaykillkompis, som att det var nåt statusfyllt eller nåt.
Säger som bache, de får det bästa från två världar liksom (plus att det är nåt statusskit, begriper mig inte på en del tjejer alltså. :P). Mina två kronor.
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Helt ärligt så tror jag att hela "fenomenet" är en fars och bara en variation på liknande analogier.
Det jag kommer att skriva kommer förmodligen inte accepteras av de flesta, men jag har accepterat förekomsten av följande generaliseringar (utan att personligen ta ställning till dem): 1) Många kvinnor tycker inte om oskulder. 2) Många kvinnor tycker inte om bögar. 3) Många kvinnor är incidentvis de största smygrasisterna. 4) Många kvinnor tycker inte om andra kvinnor. För punkt 1 och 2 ta som exempel ett IRL-troll som Dick Masterson. Hans voice-mail bombarderas kontinuerligt av jättesura tjejer som tycker att hans chauvinism beror på att han antingen är oskuld, bög eller bådadera. Det finns runt 17 såna inspelningar till på Youtube. Bara det tycker jag är jätteintressant för det säger ett och annat om hur många kvinnor ser på homosexualitet först och främst. Det implicerar synesättet att mannens homosexualitet är ett alternativ härkommen av bristande erfarenhet med kvinnor. Brian G. Gilmartin i hans avhandlingar om blyga mäns beteenden nämner ofta att perceptionen på deras passiva beteende förknippas med homosexualitet. Att Sex and The City har bidragit till att det har blivit på något sätt "status" att ha homosexuella vänner på ytligt plan styrker snarare ovanstående. Det är lite som att vara smygrasist men ändå ha vänner från Östasien bara för att kunna göra ett liknande konstaterande. Man får "immunitet" för trångsynthet. I väldigt många länder i Mellanöstern (om inte samtliga) så betraktas alltid homosexualitet som ett tecken på "avvikande uppfostran". Det är sådan uppmärksamhet som mödrarna vill undvika med liv och död, vilket oftast leder till att homosexuella utsätts för förföljelse, blir utfryst från familjen eller i värsta fall, utsätts för hedersmord. För punkt 3 så utgår jag från kvinnorna ur min hemkultur. Iranskor. Jag skiter fullkomligen i alla invändningar jag lär få, men till och med min älskade moder är en smygrasist. Hon kan inte hjälpa det. Jag har dejtat tjejer från ursprung i Liberia såväl som Singapore och jag kan säga här och nu att ingen av dem var några av min mors favoriter. Små, subtila signaler. Det hade onekligen varit värre om jag hade varit tjej och dejtat en afrikansk eller asiatisk man. Många kulturella faktorer ligger bakom, men jag vågar nog påstå att många svenska kvinnor har liknande reservationer även om de kanske manifesteras annorlunda. Nummer 4 är världens mest självklara observation om inte det mest politiskt genompräglade. Med tanke på behovet av bekräftelse, drama, intriger, avund, svartsjuka, rivalitet och all annan möjlig bullshit så är det inte så konstigt att det kvinnliga könet har producerat så få historiska ledare och än mindre genomgående kvinnliga arméer. Jag är nämligen till 100% säker på att en sådan hypotetisk armé skulle begå mästerstycket att hinna upplösas inifrån innan någon konflikt med någon fiende skulle hinna ta vid. Amasonerna är en myt, Boudicca av Britannien var fail, Drottningarna av Nubien och Sudan medeltida fantasikonstruktioner, Kleopatra av Egypten överromantiserad galjonsfigur för ett kungadöme som i alla politiska avseenden styrdes av romare. I samlade klassiker från såväl Grekland, Rom, Persien, Indien och Kina förknippas högadliga kvinnors eskapader ofta med drama. Tiderna ändras, men idiomen om kvinnors (ofta bristande) förnuft har överlevt. Till och med Sappho, gamla Greklands lesbiska poet skrev om hennes obesvarade kärlek till andra kvinnor; ett tema som annars starkt domineras av manliga poeter. Summan av kardemumman... Women are crazy and they do the damnedest things for shits and kicks. Att ha ytliga bögkompisar är ett av många. Just accept it and keep walking...
"Här, idiot, håll min öl medan jag knullar din flickvän." ~Amiralen~ -Amiralens stamningsguide- Last edited by Arsaces : 2010-03-09 at 22:13. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Med argument som en bulldozer och inte ett enda faktafel. Arcases, jag är imponerad.
Msn?
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
![]() ![]() ![]() |
Quote:
![]()
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
![]() ![]() |
En vad jag tror är en väldigt stor orsak är; för att en bögkompis är just en kompis, och kommer fortfarande vara det. de slipper risken att killkompisen i fråga ska bli kära i dem och förstöra vänskapen.
|
All times are GMT +1. The time now is 01:31.