Old 2008-05-22   #1
jesse james
Junior Member

Default hjärnblödning!

för ett tag sen var jag tilsammans med en tjej och vi hade det bra ihop.Tills den dag då jag vaknade på bakfyllan och var på urdåligt humör. dum som jag var så sökte jag nästan upp ett bråk i mellan oss och det hela slutade med att jag sa att vi skulle lägga ner och körde hem henne. när jag hade lugnat ner mig på kvällen så sa jag till henne att hon kunde glömma det jag sa och att jag verkligen ville vara med henne. allt blev bra, men bara ett par dagar.
det hela slutade med att hon gjorde slut och sa att hon inte orkade med nått förhållande (hon hade knapt vart singel på flera år). jag respekterade det, vi var inga ovänner, men vi hördes inte av på en månad.

en dag fick jag höra av en gemensam vän att hon hade gått tillbaka till killen som hon hade innan mig. jag kontaktade henne och frågade om det stämde. det gjorde det. jag frågade henne varför hon sagt till mig att hon skulle vara singel och varför hon gått tillbaka till honom istället för att ge oss en andra chans (ett tilägg: deras tidigare förhållande hade vart mkt stormigt). var på hon svarade att hon skulle ångra sig resten av livet om hon inte försökte med honom igen. jag blev jävligt förbannad men samtidigt fick jag skylla mig själv, jag hade ju trots allt startat allt från början. vi sa iaf att vi skulle vara vänner, men vi har inte haft nån kontakt, för än nu.

HÄR KOMMER MITT PROBLEM:

Efter att det nu gått några månader så visste jag att mitt ex och hennes kille haft det kämpigt, hon och jag har inte haft nån kontakt. I förra veckan hörde hon av sig, frågade vart jag hållit hus och att hon ville ses. vi kallpratade lite och när samtalet började lida mot sitt slut kom det fram att hennes förhållande hängde på en tunn tråd.

EFTER NÅN VECKA:

Hon kontaktar mig, berättar att det tagit precis har tagit slut med killen (han gjorde slut), frågar när hon får träffa mig och påpekar att det ska bli kul att börja hänga med mig igen. jag sa också att det skulle bli kul och att vi kunde höras av på telefon.

Nu är det så att jag tycker om den här tjejen väldigt mkt, men jag vet inte vad hon vill mig. vill hon bara vara vän, göra ex:et svartsjuk eller vill hon börja om med mig?

jag är rädd att vi t.ex.hamnar i säng och att mina känslor blommar upp igen och sedan visar det sig att det bara var någon fylle grej från henne. vet fan inte hur jag ska agera, vill inte fråga henne rätt ut, är då rädd för att förlora henne som vän. kanske är jag dum som ens funderar på att kunna tänka mig henne igen, men det käns som om jag ställde till allt från början och jag tycker att det vi hade är värt en andra chans. trots att hon valde att vara med en annan än att reparera med mig.

om någon orkat läst mitt invecklande senario är jag tacksam för tips.

what should I do, and what does she want from me?
Old 2008-05-23   #2
Guru
Senior Member

Guru's Avatar

Det känns snarare som att hon valde den andra killen för att reparera sig själv och nu kanske väljer dig för att reparera sig själv igen. Hon verkar vara rädd för att bli singel och vara ensam. Du är trygg och hon känner dig.

Vad gör henne så bra? Har du verkligen funderat över det? Då menar jag VERKLIGEN funderat.
Du är just nu inte riktigt outcome independent, vilket inte är så konstig eftersom du har lite känslor kvar för henne. Du skriver att du är rädd att ni hamnar i säng och att dina känslor blommar upp igen, men vad vill DU?
Det är svårt, men försök att tänka objektivt. Ser du en framtid med henne eller känns det tryggt även för dig?
Vill du inte vara ensam heller?
Guru is offline   Reply With Quote
Old 2008-05-23   #3
Victor
CR Instructor

Victor's Avatar

Get the fuck away from her! Hon har "bad news" skrivet över hela sig, tycker jag det verkar som. Jag vet ju inte som sagt, men av din berättelse att döma så verkar hon vara en mycket emotionellt obalanserad person som har någon form av osäkerhet i sig själv som hon försöker fylla genom att hoppa mellan förhållanden.

Hon behandlade hela grejen med dig illa och ljög om varför hon ville avsluta er relation. Vill du vara den typen av man som accepterar ett sånt beteende och välkomnar henne in i ditt liv igen som att inget hade hänt? Det låter som att du är en needy bitch i det läget. Ursäkta min rättframhet och ta det inte personligt, men jag tror du behöver höra det.

Grow some balls, lämna henne i fred och NEXT!

Det är min take på det, iaf...

Kram,
-Victor (Sanji)

Kolla in produktsidan för produkter och gratismaterial.

Kontaktinformation:.
victor@c-r.se / 073 255 90 95
Victor is offline   Reply With Quote
Old 2008-05-23   #4
Tour
Moderator

Tour's Avatar

Ah, yes....
It suddenly seems som clear now....

GFTOW !
Old 2008-05-23   #5
Zaphod
Member

FMI, jag trodde du skulle sluta skriva här
Zaphod is offline   Reply With Quote
Old 2008-05-23   #6
Johan
Moderator

Johan's Avatar

Dude, lyssna på Sanji och FMI. Framförallt kanske på FMI eftersom du får se situationen ur en kvinnas synvinkel. Hennes ord är precis den bitch-slap du behöver och som jag gärna skulle ha tagit ett flertal gånger i mitt "förra" liv

Den här tjejen förtjänar inte att vara din flickvän och jag tycker du skall säga det till henne. Du behöver inte använda de hårda orden men det är precis vad som ska framgå av innebörden. Dessutom ska du klargöra för henne att du förväntar dig ett bättre beteende från henne om ni ska kunna fortsätta att vara vänner i framtiden.

Gör ditt liv till ett äventyr och de tjejer som du kan tänka dig att dela ditt äventyr med ska inte få bete sig så som hon gör.

Att GFTOW kan vara en lösning, men jag skulle mer föreslå att du primärt jobbar med ditt inner game. Målet är att du ska kunna se dig själv i spegeln varje dag och känna "Fan, jag gillar verkligen mig själv och mitt liv, oavsett om det är som singel eller med en flickvän"

Make a stand, NOW!
Old 2008-05-23   #7
Greger
Senior Member

Greger's Avatar

Håller med alla hittils med. Hon gick tillbaka till sitt ex för att hon trodde att hon skulle få det "bättre" kanske. Men det misslyckades och nu vill hon gå tillbaka till det som bara var "bra" vilket var med dig.

Vad är det som säger att, om du skulle gå tillbaka till henne, hon inte gör det igen, och dumpar dig för någon "bättre" (notera ").

Jag kommer inte ihåg riktiga siffror men ett fint diagram om hur många förhållanden som håller när man går tillbaka till sitt ex. Cirka 70 % tror jag att det var misslyckades, d.v.s. båda blev bara ledsna och situationen blev bara sämre.

Om du känner att du är arg på henne eller besviken så kan du låta henne kämpa lite för att få tillbaka dig men sen säger du att du inte vill. Avråder det starkt, men om du vill komma över henne så fungerar det superbra. Du känner att du vinner, men som sagt är det rätt elakt.

Som avslutningsord, oavsett hur starka känslor du har för den här tjejen så gå inte tillbaka till henne. Det fanns uppenbarligen ett skäl att ni gjorde slut första gången, det skälet kan nu bara ha svalnat lite, men kan komma att blossa upp igen (hon sa att hon ville vara singel, vilket kan tvivlas eftersom hon gick tillbaka till sitt ex, men det kan även vara det grundliggande skälet. Det kan vara så att hon faktiskt ville vara singel men upptäckte att det sög och ville inte vara ensam så då tog hon chansen men hennes ex.).

Om du finner det jobbigt att vara singel, vilket många kan tycka efter ett förhållande, så är det bara något du behöver vänja dig till. Precis som när du skulle vänja bort din teddy björn när du var liten.
Old 2008-05-24   #8
trippy
Lounge Member

Fan vad fint ni analyserar hans problem. Det är så.... klarsynt! Glasklart.
trippy is offline   Reply With Quote
Old 2008-05-27   #9
Molior
Member

Molior's Avatar

Jag håller fullständigt med FlickanMedInsyn i det hon skriver. Kort sagt skulle jag förklara situationen på det här viset.

1. Hon har dålig självkänsla och behöver därför ständig extern bekräftelse. I detta fallet från nya pojkvänner.
2. Du försöker fylla hennes behov av bekräftelse och glömmer därför bort dig själv i hela situationen. Som FMI säger, du berättar mest om hennes problem och inte dina.

De frågor du bör ställa dig själv är:
Försöker jag också få bekräftelse?
Vad är det JAG vill EGENTLIGEN?
Älskar jag henne på riktigt eller är det ett mindfuck?
Vad har jag att förlora om jag inte går tillbaka till henne?

Jag tror ingen här på forumet kan ge dig det perfekta svaret. Därför borde du inte fråga oss om vad du bör göra utan snarare fråga oss om våra åsikter.

what should I do, and what does she want from me?

Ställ dig själv den frågan istället.
Molior is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules