Go Back   CR Forum > Public Discussion > 30+
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 2008-11-03   #1
Kian (THEMAN)
CR Instructor

Kian (THEMAN)'s Avatar

Default Uteställen för lite äldre...

Tja alla

I helgen hade vi BC och en av eleverna frågade var man kan gå ut i stockholm om man är lite äldre dvs kille och 30+ och intresserad ab tjejer som är 25 och upp... så här kommer listan...

Fyll gärna i tråden om ni känner till flera ställen eller ni vet några andra ställen i tex Linköping eller andra städer.

Stockholm:

http://www.lebonpalais.se/diskotek.html
Nattklubb Aladin nu mera har bytt namn till Le Bon Palais som är en av sveriges störrsta nattklubbar och har öppet redagar & Lördagar kl 20-03

http://www.fellows.se/
En rätt fin bar mkt lounge stämning med 23 år som min ålder..

http://goldenhits.gastrogate.com/
Golden hitts ett absolut måste onsdag-lördag 23.00-03.00

http://www.karlsson-co.com/
onsdag-lördag 23.00-03.00

http://www.scandichotels.se/sv/Hotel...directed=true#
Baren på hotel scandic Anglaisväldigt mkt afterwork mingel och lounge känsla.

Göteborg:

http://www.glownightclub.se/
onsdagar-torsdagar 22-03 fredagar-lördagar 22-05

LOVE / Kian (theman)

Kontakt: theman@c-r.se
Checka vårt Schema för Bootcamps.
kolla in BLOGGEN
Kian (THEMAN) is offline   Reply With Quote
Old 2008-11-08   #2
Tussilago
Senior Member

Tussilago's Avatar

Ambassadeur på Kungsgatan i Stockholm har väl en lite äldre målgrupp också. Spana in det!
Tussilago is offline   Reply With Quote
Old 2008-11-10   #3
Kian (THEMAN)
CR Instructor

Kian (THEMAN)'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Tussilago View Post
Ambassadeur på Kungsgatan i Stockholm har väl en lite äldre målgrupp också. Spana in det!
Stämmer..

www.clubambassadeur.se
Ambassadeur, Kungsgatan18, 25 år öppet 22 - 04

LOVE / Kian (theman)

kolla in BLOGGEN
Old 2008-11-10   #4
Mathias
Lounge Member

Mathias's Avatar

Jag går iofs "överallt", men jag kan förstå frågan och kan nog tipsa lite.

Abassadeur brukar ha både unga (19+) men ändå fler lite äldre tjejer (24-28). Samma sak med Solidaritet. Båda ställena har officiellt högre åldersgräns (vet inte vad, 25?), men som vanligt gäller det mest för killar. Ambassadeur verkar rätt så hett just nu, mkt "stureplanselit" där och på Hells känns det som.

Om man vill ha riktigt folklig stämning kan man gå på (nya) Blue Moon Bar på BJ-gatan norr om stureplan. Där är det lite andra chansen över det hela med finandsfärjakänsla, folk beter sig mer low value och är lite mer fulla etc. Jag gillar det inte, men det är ju iaf värt att prova om man inte gillar high-value-ställen.

En klubb med lite mer ambitioner för de äldre är nygamla, nyss öppnade Collage som ligger bakom riche och Soap. Var där i kön men passade på att gå in när jag fick höra att åldersgränsen var 27. Men baserat på första intryck utifrån verkade det klassigt och de satsar uppenbarligen på segmentet lite äldre high-value, nästan sofistikerad stämning.

Golden hits har jag inte varit på på ett tag, men det har ju varit väldigt folkligt med snarare äldre än yngre crowd.

På barsidan är Riche känt för att vara lite andra chansen för sociala glada människor och samma sak med bar/restaurangen mitt emot som jag aldrig gått in på, där klättar vi nog ännu mer i åldrarna. Liknande i lilla baren i gatuplanet på väg in till sturehof (kommer inte ihåg namnet nu). East och Anglais är ju annars två barer med rätt så blandad publik där de flesta borde känna sig bekväma.

Har inga bra klubbtips i kategorin söder/kungsholmen.
I am the brave challenger who faces fear to stand and fight, to reap the glory of victory and the heroism and growth of valiant defeat, never at a loss ;
I celebrate in the joy, the sweetness and the divine presence of every living moment in my life.
- The Champion That I Am

Last edited by Mathias : 2008-11-10 at 17:24.
Mathias is offline   Reply With Quote
Old 2008-11-18   #5
Kian (THEMAN)
CR Instructor

Kian (THEMAN)'s Avatar

fan killar jag har ingen som helst koll på malmö är det nån som känner till lite äldre ställen just där? typ 25+

LOVE / Kian (theman)

kolla in BLOGGEN
Old 2008-11-18   #6
Mejlo
Woman

Mejlo's Avatar

Ja, titta här: http://www.crownnightclub.se/

Crown nightclub, Etage, Centiliterochgram, är populära nattklubbar för de lite äldre...
Old 2009-04-02   #7
Pupachubby
Member

Pupachubby's Avatar

Malmö

Swing-in måste väl nämnas? typ 30+

Crown är sprängfyllt av tonåriga tjejer, åldrarna 18-19 och sen ett hopp på 40-50 är väl de åldrarna som dominerar beroende på vilken dag man är där.
Personligen tycker jag det är svårt att hitta 25-30 åringar någonstans, haha...
Old 2009-08-06   #8
RockyBenDover
Senior Member

RockyBenDover's Avatar

Letar efter ett ställe i Göteborg där man kan träffa lite äldre tjejer (läs milfs). Någon som vet nåt annat än Palace?
RockyBenDover is offline   Reply With Quote
Old 2011-06-08   #9
harmless
Member

harmless's Avatar

Quote:
Originally Posted by RockyBenDover View Post
Letar efter ett ställe i Göteborg där man kan träffa lite äldre tjejer (läs milfs). Någon som vet nåt annat än Palace?
encontro vid mässan
Old 2011-06-09   #10
Jester
Moderator

Jester's Avatar

Quote:
Originally Posted by harmless View Post
encontro vid mässan
Incontro, annars instämmer jag till fullo. Stället går under benämningen "Cougar Town" bland festfolket. Ta med nån halvbarnslig gimmick-pryl som inte är prylnördig så har du milfs i stora feta klasar efter dig på nolltid.
Jester is offline   Reply With Quote
Old 2011-06-10   #11
Harry
Senior Member

Harry's Avatar

Eller varför inte Glow på avenyn!
Även kallat "Klamydia-grottan" (Göteborgshumor), så hajjar ni vad jag menar!
Förr var detta ett ställe för "panter-tanter", men nu iom att t ex Deep stängt, så har det blivit lite bättre och är numera ett häng för många 30+.
Många som kör svängen AW på "Incan" och avslutar med Glow på fredagarna...

Last edited by Harry : 2011-06-10 at 16:36.
Harry is offline   Reply With Quote
Old 2011-07-12   #12
Tympanista
Junior Member

Tympanista's Avatar

Mig veterligen är det ont om +30-discon i Gbg. Excet var tidigare ett kanonställe, dit många över 30 gick. Men sen dom sänkte åldersgränsen för ett par år sedan är det mest kids som håller till där.
Annars finns det ett relativt nytt ställe, The Oakroom, beläget ovanför Flying Scotsman. 25års-gräns men många 30-plussare där också.
Tympanista is offline   Reply With Quote
Old 2011-08-01   #13
bigman
Senior Member

Min känsla är att de flesta tjejerna i åldern 25-30 är hemma och föder första vändan med barn och/eller förbereder första skillsmässan. De som inte gör det verkar enklast hittas på uteserveringar (i alla fall sommartid). Enklast att ta dem före eller efter den åldern, beroende på egen preferens.

Golden Hits är inget favoritställe för mig, känns som att det mesta där är närmare 40. En kul anekdot är dock att jag har pajat en trådlös mick i karaoken där när jag lite överförfriskad skulle göra ett snyggt hopp på scen som slutade med att micken hamnade under mig på golvet. Jag var säker på att jag skulle bli utkastad, men tjejen som höll i karaoken kom bara fram med en ny mick så jag kunde fortsätta.
bigman is offline   Reply With Quote
Old 2011-08-09   #14
Dhace
Senior Member

Dhace's Avatar

Killar. Kolla upp Gozzip på lördagar i malmö och säg vad ni tycker. 25+ där nu och Tim leder nattklubben.
Dhace is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules