Go Back   CR Forum > Public Discussion > Newbie questions
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 2007-10-06   #1
Presidenten
Member

Presidenten's Avatar

Default Tips - hur ni får av bh'n med en hand

Tjena!

Såg att nån hade problem med det här i en annan tråd, så jag tänkte vara en god forumvän och förklara så gott jag kunde. Sen kom jag på att jag faktiskt lärde mig ur en bildstrip i Slitz när jag gick i lumpen eller så (ages ago), så jag googlade lite och fann den här:

http://www.videojug.com/film/how-to-...-with-one-hand

Den verkar lite oseriös i början, men hav tro mina vänner för i slutet visas magin.

Edit: Ok, nu såg jag den ärligt för första gången och dem kör någon klämteknik som skiljer sig från min vanliga. Kör man klämgrejen kan man råka nypas, men den är bra om rackarna har spänt sin bh för hårt eftersom man får mycket kraft.

Min variant
Själv kör jag med tre fingrar; pekfinger, lång finger och tumme. Nu sitter det i visserligen ryggmärgen men jag tror jag kan ge en förklaring i varje fall nu när ni sett videon och har spännet i tankarna. (bifogar en bild just in case: sidospänne.jpg)

Vinkla handen så att handflatan är uppåt - det är utgångspunkten. Sedan för ni in långfingret under bandet och greppar spännet med långfingret som ligger under bhbandet och tummen (och lite av pekfingret).

Nu finns två generella varianter av bhspännen:

Sidospännet (jag hittade på namnet, bara gudarna vet vad det kan tänkas heta egentligen)
Det här är alltså ett spänne som precis som i filmen som ska säras åt sidorna (identifieras genom att man har små hänggrejer på sidorna för att variera hur hårt den ska sitta fast. Se sidospänne.jpg)

Med handen in place - tryck isär spännet genom att tummen för sig åt pekfingerhållet och långfingret sluter sig in mot handen. När ni har den här fingerpositionen (se nykel.jpg) så för ni pekfingret (som ju sitter på spänneskanten) utåt, bort från henne så att den flikas upp.

Grattis! Bh'n är öppnad!

Det hårda spännet
Ett spänne som ska "knäckas" och sen ska ena biten upp andra ned. (identifieras genom att spännet är av plast). OBS!!! Här funkar inte taktiken som visas i filmen.

Jag måste erkänna att jag har mött färre tjejer som använder den här, så jag har inte övat lika mycket. Så jag är lite osäker på åt vilket håll den knäcks. Men jag inbillar mig att det är så här: Se hårt spänne.jpg
1. Hårt spänne
2. Knäck utåt
3. Vänster (från er sätt eftersom ni hånglar med henne under tiden) bit förs upp, höger ned.

Med fingrarna in place, justera så att ni håller pekfinger och tumme på var sin sida om spännet, långfingret ska vara i mitten av spännet på sin sida. Sedan trycker ni med långfingret bort från henne så att spännet viker sig som steg två i min otroligt konstnärliga bild hårt spänne.jpg ni hör och känner ett klick.

Sedan för ni in pekfingret innanför bhbandetpå höger sida och krokar i biten på höger sida (tänk på att ni ser allt bakifrån på bilden). Pekfingret för nu sit bit ned och tummen och långfingret för sin bit upp.

Grattis! Bh'n är öppnad!

Nu då?

Ut och öva! Glöm inte att precis som med allt annat så ger övning färdighet. Det ska inte behöva ta mer än en sekund att knäppa upp bh'n när ni satt fingrarna på plats, så testa på alla flickor ni fäller från och med nu tills ni får in det i ryggmärgen och slipper tänka på det.

Peace
Attached Images
File Type: jpg sidospänne.jpg (22,6 KB, 82 views)
File Type: jpg hårt spänne.jpg (25,4 KB, 81 views)
File Type: jpg nykel.jpg (24,8 KB, 80 views)

Last edited by Presidenten : 2007-10-06 at 11:05.
Presidenten is offline   Reply With Quote
Old 2007-10-06   #2
Superiority
Lounge Member

Superiority's Avatar

Sweeeet, Kudos!
Superiority is offline   Reply With Quote
Old 2007-10-06   #3
Kad
CR Co-instructor

Kad's Avatar

Nice thead... Vi alla behöver titta på videoklippet, erfarna som newbies. Det fanns vissa punkter jag inte har tänkt på innan, t.ex. kalla händer osv.

Skitbra intiativ Presidenten.

Funderar du att gå en intensivhelg med CR i Malmö?

Kolla in schemat för Intensivhelgerna
Kad is offline   Reply With Quote
Old 2007-10-06   #4
Presidenten
Member

Presidenten's Avatar

@Superiority och Kad: No probs! =) Lycka till med uppknäppandet. Och superiority, har du några frågor så är det fritt fram.

@Suninspace: Well sötnos, jag önskar att jag kunde säga att de är sant. Men sanningen är att jag är en boob man och BH'n ligger i vägen för brösten. Därför behövde jag lära mig att få bort den så snabbt och smidigt som möjligt.

Det har inte så mycket med vare sig att imponera eller pick up att göra för min del, bara att nå brösten snabbare. ^^

Peace
Old 2007-10-14   #5
4Degrees
Member

Koncentrera dig på att lära dig att öppna ett set innan du tänker på hur du ska öppna en bh.
4Degrees is offline   Reply With Quote
Old 2007-10-14   #6
Presidenten
Member

Presidenten's Avatar

Ähhh ... bra motivation att öppna jue. Det gäller ju att fälla lite flickor för att få öva. ^^
Old 2007-10-14   #7
Superiority
Lounge Member

Superiority's Avatar

Quote:
Originally Posted by Presidenten View Post
Ähhh ... bra motivation att öppna jue. Det gäller ju att fälla lite flickor för att få öva. ^^
Eureka!
ny opener!

"Tjena tjejer skulle jag kunna få låna er....och era bh-spännen lite snabbt? man tackar "
Superiority is offline   Reply With Quote
Old 2007-10-15   #8
Presidenten
Member

Presidenten's Avatar

HAHAHAHAHA awesome! Den ska fieldtestas på onsdag! =D

High five man! =D
Old 2007-10-20   #9
Perfection
Lounge Member

Perfection's Avatar

Hmmm, alla som nånsin försökt och lyckas vet hur simpelt det är. Själv bryr jag mig inte ens om det. Sliter av skiten om det behövs, annars kan man ju knulla med BH på... men tjejerna föredrar att ta av sig den, så låt dom göra de själv.. =)

-Perfection
Perfection is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules