Go Back   CR Forum > Public Discussion > Woman game
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 2010-01-26   #41
Amayzing Mayzie
Moderator

Amayzing Mayzie's Avatar

TAAAACK!! Nightvision, äntligen någon med lite perspektiv på saker! Allt det du skrev var exakt vad jag hade tänkt skriva.

Ni killar kanske inte ställer högre krav än att ni ligger med vem som helst som inte är ful eller galen men det räcker förstås inte att bli "godkänd" av en kille för att det ska bli sex. Man måste tillåta sig själv att ligga också.

Dels måste man vara tillräckligt trygg med sin kropp och sexualitet för att våga visa/dela den med nån, vilket blir betydligt jobbigare om det är nån man just träffat på krogen. Sen måste man slå bort att tankar på att man kan bli drogad och våldtagen och våga lita på att den vingliga kille man känt en kväll är åtminstone hyfsat hygglo även när vi är ensamma i en lägenhet.

Tycker man att man är värdelös/har fula bröst/inte räcker till, ja då är det inte så lätt att ställa sig i en bar och blinka med ögonfransarna och suga på en drinkpinne tills nån kille kommer fram och "godkänner" en genom att mumla fram nån töntig opener... Varför tror ni att så obehagligt många tjejer är deprimerade och ätstörda? Knappast för att dom känner sej så himla härliga och nöjda med sig själva va?

Ni killar verkar knulla runt förbehållslöst utan särskilt många tankar på konsekvenser men så behöver ni varken oroa er för våldtäkt, graviditet eller slamprykten heller...

Nu låter jag skitbitter, men kom igen nu grabbar, försök se lite längre än kuken räcker.
Amayzing Mayzie is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #42
Arsaces
Senior Member

Arsaces's Avatar

Underhållande tråd det här.

Tjejer har det onekligen mycket lättare att få knulla. De har därför förmågan att "välja" precis vem de vill göra det med. It's as simple as that. Sjävförbättring i all ära, men för helvete, seduction existerar ju nästan uteslutet för att det finns frustrerade, desperata och kåta män som vill hitta tekniker för att just bli den där mannen som kvinnorna "väljer" (vi vet självklart att attraktion inte är ett val, men man kan göra mycket för att tippa balansen till sin fördel).

En tjej kan gå in i en bar och basunera ut "Vem vill knulla" och det kommer att finnas åtminstone några killar som är villiga att korsa svärd så länge som de får doppa kuken i fitta. En kille kan inte göra samma sak. Men så är det. Till och med den blygaste, agorafobiska och introverta tjejen har större möjligheter för att få ligga. Det är inte bara mina ord. Dr. Gilmartin som anses vara en av de framstående experterna gällande kroniska former av blyghet vidhåller precis samma observationer (därav huvudanledningen varför hans samlade verk är i stort förankrade i det manliga perspektivet).

But that's perfectly fine. Det är bara att acceptera. Det finns ju annars statistik att tillgå, där genomsnittsvärdena talar sitt egna tydliga språk. Och om inte det räcker så borde kvinnlig prostitution tala ännu tydligare om hur sex faktiskt är en lukrativ marknadsvara. It ain't pretty, but it's there.

Ergo, alla tjejer får ligga (med reservation för extrema undantag). Men med det sagt, varmt välkommen, Amayzing Mayzie, till Sveriges största korvfest

Min stamningsguide:
http://www.c-r.se/forum/showthread.php?t=9997
Arsaces is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #43
Erik S
Moderator

Erik S's Avatar

Quote:
Originally Posted by tongue View Post
Whoa whoa whoa.. Tagga ner.

Låt mig skriva om vad Jester skrev;

"Jag håller inte alls med det mindsetet.

Jag kan ha sex med en tjej, men om hon inte har mer värde än sitt utseende så kommer jag inte vara mer intresserad, eftersom jag värderar annat än utseende."

Uhm.. Chilla!
Offtopic men :

+1 =)

Någon som gärna hugger och tror så jävla hårt på sig själv är även du Abbey, ni är kanske rätt lika? Har nog inte sett mycket diskussion från dig på senaste där du inte hugger, men det lär mig att formulera mig :" jag tycker" istället för att "predika" sanningar.

Intressant diskussion för övrigt

www.bamlifestyle.se
Personlig träning som ger mentalt välmående!

www.smakapaden.se
En avklädd och ärlig podcast - njutning för dig.
Erik S is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #44
assassin
Lounge Member

assassin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Amayzing Mayzie View Post

Ni killar kanske inte ställer högre krav än att ni ligger med vem som helst som inte är ful eller galen men det räcker förstås inte att bli "godkänd" av en kille för att det ska bli sex. Man måste tillåta sig själv att ligga också.

Dels måste man vara tillräckligt trygg med sin kropp och sexualitet för att våga visa/dela den med nån, vilket blir betydligt jobbigare om det är nån man just träffat på krogen. Sen måste man slå bort att tankar på att man kan bli drogad och våldtagen och våga lita på att den vingliga kille man känt en kväll är åtminstone hyfsat hygglo även när vi är ensamma i en lägenhet.

Tycker man att man är värdelös/har fula bröst/inte räcker till, ja då är det inte så lätt att ställa sig i en bar och blinka med ögonfransarna och suga på en drinkpinne tills nån kille kommer fram och "godkänner" en genom att mumla fram nån töntig opener... Varför tror ni att så obehagligt många tjejer är deprimerade och ätstörda? Knappast för att dom känner sej så himla härliga och nöjda med sig själva va?
Well, om du verkligen vill ligga som tjej, tillåter dig själv att känna dig kåt, är normal i skallen och tar intitiativ till att ta kontakt med killar så kommer det att gå mycket bra för dig på köttmarknaden och du lär inte få det svårt alls att få till hemsläp.

Om du ser bra ut så kan du räkna med att killar blir attraherade av dig direkt eftersom att vi är ytliga.

Quote:
Ni killar verkar knulla runt förbehållslöst utan särskilt många tankar på konsekvenser men så behöver ni varken oroa er för våldtäkt, graviditet eller slamprykten heller...
I feel your pain, men sådan är verkligheten och den är inte rättvis.

Skulle säga att religioner som kristendom, islam och judendom har en jävligt stor inverkan till att Hora & Madonna Komplexen finns idag eftersom att de alla har tabustämplat sex och framförallt förtryckt kvinnlig sexualitet i generationer efter generationer.

Btw Amazing Mayzie...Fett välkommen till forumet !

Last edited by assassin : 2010-01-26 at 21:14.
assassin is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #45
Johan
Moderator

Johan's Avatar

Alltså, hela den här diskussionen blir skev för att killar associerar sex med kvantitet före kvalitet och det är inte riktigt "Woman game".

Om vi målar upp två scenarion för att se skillnaden mellan kvantitet och kvalitet.

1. Du träffar nya sexpartners flera gånger i veckan och sexet är riktigt bra. Efter sexet drar du hem, ägnar tiden åt dina polare och fritidintressen och träffar aldrig gårdagens sexpartner igen.

2. Du träffar en partner exklusivt. Ni har riktigt bra sex och spenderar även mycket övrig tid tillsammans eftersom ni har en bra connection, men du får även tid för dina övriga intressen och polare.

Ni vet själva att andelen killar som väljer alternativ 1 är bra mycket högre än andelen tjejer. Motsvarande så är andelen tjejer som väljer alternativ 2 bra mycket högre än andelen killar.

Så, är det då konstigt att en tjej generellt har mycket lättare för att "få sex" än vad en kille har? Nä givetvis inte... för JA, tjejer har lättare att få sex! MEN å andra sidan så handlar ofta inte "Woman Game" om att ha sex med så många som möjligt, utan snarare "kvalitet".

Har ni någonsin hört era killpolare säga "Var finns alla riktiga kvinnor där ute?" Fundera på det och har ni aldrig hört era tjejpolare säga "Jag vill bara träffa en riktig man, var finns de egentligen?"... well, då behöver ni snacka med mycket fler tjejpolare, kvinnliga kollegor osv.
Old 2010-01-26   #46
Debonair
Senior Member

Debonair's Avatar

Spelar det egentligen någon roll vilka som har lättast att få ligga?

Jag tror säkert i stort sett alla tjejer kan få nån desperat kille i säng om de bara visar sig lätta och tillgängliga; en kille som förmodligen har noll respekt för henne, tycker hon är en slampa och efter han tömt pungen (utan att ge henne någon vidare njutning) vill han antagligen inte se henne igen.

Vad finns det för värde i det?

Det tjejer oftast beklagar sig över är ju också att det är svårt att hitta nåt av kvalitet.
Debonair is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #47
AbbeyRoad
Banned

Quote:
Originally Posted by Erik S View Post

Någon som gärna hugger och tror så jävla hårt på sig själv är även du Abbey, ni är kanske rätt lika? Har nog inte sett mycket diskussion från dig på senaste där du inte hugger, men det lär mig att formulera mig :" jag tycker" istället för att "predika" sanningar.
Kanske för att jag baserar min syn på världen på iakttagelser, resonemang, andras iakttagelser och otaliga diskussioner? Jag säger inte att jag alltid har 100% rätt, men det är sanslöst uttröttande att ha diskussioner med folk som säger "du har fel" men inte kan komma med ett enda relevant motargument.

Men okej, jag ska försöka:

Jag tycker att himlen är blå.
Jag tycker att det är mycket snö ute.
Jag tycker att saker tycks falla nedåt när man släpper dem.

Ehrmm....?

[Sorry för off topic]
AbbeyRoad is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #48
assassin
Lounge Member

assassin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Debonair View Post
Det tjejer oftast beklagar sig över är ju också att det är svårt att hitta nåt av kvalitet.
Om du definerar kvalitet som "förhållandematerial" så är jag nog ganska säker på att det fortfarande är mycket enklare för kvinnor att uppnå det än män om hon verkligen vill.
Old 2010-01-26   #49
Tina
Member of the Women's Lounge

Tina's Avatar

Quote:
Originally Posted by Johan View Post
Alltså, hela den här diskussionen blir skev för att killar associerar sex med kvantitet före kvalitet och det är inte riktigt "Woman game".

Om vi målar upp två scenarion för att se skillnaden mellan kvantitet och kvalitet.

1. Du träffar nya sexpartners flera gånger i veckan och sexet är riktigt bra. Efter sexet drar du hem, ägnar tiden åt dina polare och fritidintressen och träffar aldrig gårdagens sexpartner igen.

2. Du träffar en partner exklusivt. Ni har riktigt bra sex och spenderar även mycket övrig tid tillsammans eftersom ni har en bra connection, men du får även tid för dina övriga intressen och polare.

Ni vet själva att andelen killar som väljer alternativ 1 är bra mycket högre än andelen tjejer. Motsvarande så är andelen tjejer som väljer alternativ 2 bra mycket högre än andelen killar.

Så, är det då konstigt att en tjej generellt har mycket lättare för att "få sex" än vad en kille har? Nä givetvis inte... för JA, tjejer har lättare att få sex! MEN å andra sidan så handlar ofta inte "Woman Game" om att ha sex med så många som möjligt, utan snarare "kvalitet".

Har ni någonsin hört era killpolare säga "Var finns alla riktiga kvinnor där ute?" Fundera på det och har ni aldrig hört era tjejpolare säga "Jag vill bara träffa en riktig man, var finns de egentligen?"... well, då behöver ni snacka med mycket fler tjejpolare, kvinnliga kollegor osv.

Mycket bra, önskade att jag kunde plusreppa denna johan.
Old 2010-01-26   #50
Azguz
Senior Member

Problemet kan bero på ett krav på högre standard än vad man är attraktiv för att få.
Men samma gäller även killar. Alla har vi en standard, min var, som yngre, högre än vad jag kunde få = oskuld till 18 vårar.

Däremot kan man som tjej också ha ett beteende som är sexigare än annat. Vem är hetast.. Den sura men snygga tråkmånsen i hörnet, eller den heta glada, lika snygga, partyprinsessan.. Vem får mest uppmärksamhet? Hmm

det där med krogen är ursäkter. Krogen är ett fantastisk ställe att träffas på! Lär dig ha kul där!
"learning to take care of ourself creatively rather than resentfully is a big step in growing up. When we take such good care of ourselves that we have all we need, the overflow to generosity with others is possible." Brad Blanton- Radical honesty

Last edited by Azguz : 2010-01-26 at 21:39.
Azguz is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #51
Debonair
Senior Member

Debonair's Avatar

Quote:
Originally Posted by assassin View Post
Om du definerar kvalitet som "förhållandematerial" så är jag nog ganska säker på att det fortfarande är mycket enklare för kvinnor att uppnå det än män om hon verkligen vill.
Jag menar kvalitetskillar i största allmänhet, och där ingår väl förhållandematerial. Och här håller jag inte med dig.

Riktiga kvalitetskillar är sällsynta och svåra att fånga. Majoriteten av killar är oattraktiva chodes. De som inte är det sätter högt värde på sig själva och stannar inte med en tjej som inte förtjänar dem.

Visst, snackar vi halvkassa förhållanden med en massa strul så är säkert det också även lättare för tjejer. Men börjar vi snacka riktig kvalitet så kräver det jäkligt mycket av båda parter. Jag vet inte om det lättare eller svårare för endera parten, men det är definitivt inte någon baggis för någon.
Debonair is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #52
Arsaces
Senior Member

Arsaces's Avatar

Quote:
TAAAACK!! Nightvision, äntligen någon med lite perspektiv på saker! Allt det du skrev var exakt vad jag hade tänkt skriva.

Nu låter jag skitbitter, men kom igen nu grabbar, försök se lite längre än kuken räcker.
Det där myntet har två sidor. Det finns några av världens varmaste, gosigaste och trevligaste killar där ute som dagdrömmer om ett familjeliv, men som har alla sorters mentala spärrar som hindrar dem från att träffa tjejer för att ge utlopp för sina sexuella behov, än mindre för att stadga sig. De kan ha alla materiella tillgångar i världen, men ändå ha den allra största fruktan för att ta kontakt med kvinnor.

Fler män än kvinnor begår självmord. Hederliga män med dåligt självförtroende förbittras nu mer än någonsin av rapporter som strömmar in av hur kriminella män får högar av beundrarbrev från alla möjliga kvinnor. Några av världens mest framstående filosofer utvecklade ett bittert förakt mot kvinnor på grund av dåliga erfarenheter där deras mildhet belönades med avfärdning.

Det har skrivits musik, poesi, litteratur och filmmanus... Exempel haglar. Det finns till och med historiska exempel på hur bönder har rest sig i uppror mot adel, enbart för att adeln har lagt monopol på kvinnorna. Det kallas ändå för Nice Guy, inte Nice Girl. Du har ju trots allt alla som helst förutsättningar för att ha sex. Oavsett om du är deprimerad eller har fula bröst.

Du behöver inte gilla det, men balans är nog på sin plats

Min stamningsguide:
http://www.c-r.se/forum/showthread.php?t=9997
Arsaces is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-26   #53
tongue
Lounge Member

Quote:
Originally Posted by assassin View Post
Det skulle de flesta män göra liksom, även jag. Ta Jackie Ferm i paradise hotel exempelvis hon är rätt bra efterbliven men skulle ja tacka nej till att knulla henne, svar nej.

Om du vill ha mer än sex med henne som en exklusiv relation t.ex. så värderar man ju självklart hennes personlighetsdrag mycket högre.
Måste nog måla upp mitt resonemang lite.
Om det inte finns några andra brudar och jag är kåt - självklart skulle jag knulla henne. Varför tacka nej till njutning lixom? Finns det andra, kanske inte lika snygga men smartare, mer emotionellt intelligenta och sexuellt avslappnade tjejer så skulle jag välja dem.

Eller som jester skrev
"Jag hoppar då fan inte i säng med första bästa."
Man har andra standards när man väl fått sig lite fitta. Snygghet är inte allt.
Old 2010-01-26   #54
assassin
Lounge Member

assassin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Debonair View Post
Jag menar kvalitetskillar i största allmänhet, och där ingår väl förhållandematerial. Och här håller jag inte med dig.

Riktiga kvalitetskillar är sällsynta och svåra att fånga. Majoriteten av killar är oattraktiva chodes. De som inte är det sätter högt värde på sig själva och stannar inte med en tjej som inte förtjänar dem.

Visst, snackar vi halvkassa förhållanden med en massa strul så är säkert det också även lättare för tjejer. Men börjar vi snacka riktig kvalitet så kräver det jäkligt mycket av båda parter. Jag vet inte om det lättare eller svårare för endera parten, men det är definitivt inte någon baggis för någon.
Well, de enda exemplen på riktiga "kvalitetsmän" jag kan komma på måste ju vara kändisar som ser jävligt bra ut, är preselectade så inåt helvete av mängdvis med kvinnor och lever ett fartfyllt intressant och spännande liv (som Christiano Ronaldo, Gerard Butler t.ex.).

Så på ett sätt har du en poäng med att det är ont om riktiga kvalitetsmän och kvinnorna kvalificerar sig för livet när de får chans att umgås med dessa män. I dessa fall så skulle kvinnorna få en större utmaning eftersom att han kan välja och vraka.

Men generellt så är det ju inte så...tror jag inte iaf
Old 2010-01-26   #55
MrChillout
Moderator

MrChillout's Avatar

Det lustiga med den här debatten att det finns 4 stycken olika läger.

Läger 1:
"vi tycker att kvinnor får ligga mer än män"
Argumenterar för att de har bildat sig en uppfattning baserat av vad andra tycker. Slänger gärna in referenser som klappar dem på huvudet om de själva skulle gå torra några månader

Läger 2:
"vi vet att kvinnor får ligga mer än män"
Killar som har legat runt tillräckligt mycket för att veta att kvinnor generellt får chans att doppa oftare, men vet också att majoriteten av kvinnorna väljer att inte göra det pga random anledning (kvalité/samhällsprogrammering/många anledningar)

Läger 3:
"vi tycker att killar och tjejer ligger lika mycket"
Jantelagen har talat. Killar som inte direkt har koll, men antar att eftersom killar och tjejer är lika mycket värda så borde det ju inte vara så konstigt att de ligger lika mycket, eller hur?!

Läger 4:
"vi vet att killar och tjejer ligger lika mycket"
Killar som vet att det är lika lätt för killar att ligga som för tjejer. Av olika anledningar ligger killar mer ibland och tjejer ligger mer ibland, men argumenterar ändå för att det är lika lätt för både killar och tjejer.

Det stora moment22 med den här debatten är att ingen har rätt, ingen kan någonsin bevisa att de har rätt, oavsett hur mycket in-field experience man har.

Vissa killar får ligga mer än tjejer. Vissa tjejer får ligga mer än killar. No bigge, njut av livet och gör något bättre än att diskutera vem som får ligga mest för att klappa era egon.

Amayzing Mayzie: välkommen till c-r!
As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others."
MrChillout is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-27   #56
Jokern
Senior Member

Jokern's Avatar

Quote:
Originally Posted by MrChillout View Post
Det stora moment22 med den här debatten är att ingen har rätt, ingen kan någonsin bevisa att de har rätt, oavsett hur mycket in-field experience man har.
Argumenterar inte för något läger.
Men visst kan du kontrollera hur det är. Gör bara en tillräckligt stor vetenskaplig studie baserat på svar/enkäter/information på något sätt från individer.

Vid tillräckligt stor undersökning så får du ett statistiskt någorlunda korrekt svar på frågan.

Du får inte reda på hur svårt eller lätt killar respektive tjejer har att få ligga. Men du får fram hur verkligheten idag ser ut, vem som får ligga mest.

Nästa steg är ju då att gräva sig ner i varför det svar du får är på ett visst sätt.

För att svara på hur svårt eller lätt något är så behövs nog den frågan definieras lite mer exakt vad man menar. Om man nu skulle få fram statistik som tyder på att tjejer i reality ligger mer än män. Då blir det ju svårare för män om de inte ändrar på sitt beteende. Så man kan säga att precis som det ser ut idag i detta nu, alltså utan förändring så är det ett svårare läger för killar.

Men jag gissar på att du menar om killen gör vad han ska ja det är en helt annan femma.
Old 2010-01-27   #57
Azguz
Senior Member

Klart det finns kvalitetskillar...

Killar hon är attraherad av men mår dåligt av att va med. (ej kvali)

Killar hon är attraherad av och mår bra av att va med. (kvalitet)

Ja, det går faktiskt. Attraktion är viktigast, uppfyller du även lite rationella saker så är det bara bra. Och det går.
"learning to take care of ourself creatively rather than resentfully is a big step in growing up. When we take such good care of ourselves that we have all we need, the overflow to generosity with others is possible." Brad Blanton- Radical honesty
Azguz is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-27   #58
Evilvalle
Banned

Lager 5: "Vi som VET att kvinnor generellt har det lättare att få sex än killar"

Och detta lager har rätt, och om ens någon säger emot är han dum i huvudet och vet ej hur verkligheten ser ut, alternativt förtränger den.
Evilvalle is offline   Reply With Quote
Old 2010-01-27   #59
ccc
Guest

Quote:
kom igen nu grabbar, försök se lite längre än kuken räcker.

Jaha?

I början utger du dig för att vilja ha ett KK-förhållande och att du inte känner att du får den responsen av killar. Hur går detta ihop? Visst kan man tänka med annat än kuken även gällande ONS/KK. Men var det inte just kuken du ville att killarna skulle tänka mer med när det gällde deras inställning till dig?
  Reply With Quote
Old 2010-01-27   #60
AbbeyRoad
Banned

Quote:
Originally Posted by Evilvalle View Post
Lager 5: "Vi som VET att kvinnor generellt har det lättare att få sex än killar"

Och detta lager har rätt, och om ens någon säger emot är han dum i huvudet och vet ej hur verkligheten ser ut, alternativt förtränger den.
+5.

Såna här diskussioner blir så totalt värdelösa eftersom det finns människor som hellre sitter o mentalrunkar vid sina datorer än befinner sig ute i den riktiga världen och ser hur det verkligen ser ut.

Vad ska vi diskutera härnäst?

Kan grisar flyga?
Har killar snopp?
Är solen en planet?

Jag väntar med spänning på nästa heta topic....
AbbeyRoad is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules